«Діти і гроші: знайомимось, досліджуємо, навчаємось витрачати»
Економічне виховання дитини ─ це проблема, яка від початку цілком покладена на родину. Необхідність економічної підготовки, починаючи з дошкільного віку, викликана реформуванням освіти в Україні, згідно з яким заклад дошкільної освіти віднесено до першої ланки освіти. Завдання щодо соціально-фінансової освіти дошкільників розв’язуються через реалізацію ідей програми соціально-фінансової освіти дошкільників «Афлатот». Впровадження програми стала органічним додатком до програми «Українське дошкілля». Засвоєння дітьми знань та навичок відбуваються через чотири сфери розвитку: фізичну, соціальну, емоційну та когнітивну сфери.
Досвідом впровадження програми впродовж цього навчального року обмінюються педагоги базового закладу дошкільної освіти №11 «Світлячок». Чергове проведення відкритого показу стало навчанням для педагогів закладу в рамках постійно діючого семінару-практикуму «Соціально-фінансова освіта дітей дошкільного віку». Заняття з розділу «Діти і гроші» провела вихователька Ірина Стецевич з дітьми середньої «Б» групи.
Діти вже давно здружились з веселим дослідником з далекого космосу Афлатуном. Цей вогник, промінчик, зірочка особливо діє на малят. Вони разом з ним веселяться, розгадують загадки, грають у цікаві сюжетно-рольові ігри, читають казки, малюють, ліплять, конструюють. Різноманітні дитячі активності з веселим другом їм до снаги.
Ось і цього разу у дружному колі діти заспівали пісеньку «Афлатун», а далі розв’язували проблемну ситуацію із розкиданими папірцями. Виявилось, що це не звичайні папірці, а гроші. Отже їх не викидати треба, а ощадливо витрачати. В ході бесіди з дітьми вихователь з’ясувала, що гроші отримують батьки на роботі. Саме праця батьків дає можливість дітям жити у турботі та комфорті. Дітям купують одяг, іграшки, їжу. Власний життєвий досвід знадобився дошкільнятам під час дидактичної гри «Що можна, а що не можна купити за гроші».
Весела руханка з Афлатуном додала особливої атмосфери. Руханки під веселу дитячу пісеньку дітям дуже до вподоби. Цікавим виявився мультфільм про історію грошей. Продовженням перегляду стало закріплення знань про українські гроші та давні українські «копи», адже саме «за три копи куплена» Коза-дереза.
Діти вже знайомі з грошима Афлатуна. Вони знадобились їм для сюжетно-рольової гри «Магазин». Дуже цікаво спостерігати, як дітям до вподоби брати на себе ролі дорослих, покупця чи продавчині. Гра виявила не лише сформовані навички рольової гри, але й знання про правила поведінки у громадських місцях, вміння попросити і подякувати за придбаний товар, а згодом і обґрунтувати корисність своєї покупки.
Разом з Афлатуном діти вчаться накопичувати. А для накопичень потрібна своя скарбничка. На завершення заняття діти прикрасили різнокольорові скарбнички.
Цікаво було малятам, цікаво було Афлатуну, цікаво було дорослим. Навчаємось спільно, впроваджуємо кращий досвід своїх колег, рухаємось вперед.
Людмила Разумна, вихователь-методист