Технічна безпека в умовах воєнного стану — це особистий обов’язок кожного. В той момент, коли військові захищають нас на воєнному фронті, захист особистих даних кожен з нас повинен забезпечити самостійно.
Витоки даних відбуваються постійно, і не всі розуміють важливість конфіденційності. Багато витоків даних відбувається через програми обміну повідомленнями, оскільки багато з них мають уразливі місця.
Ми зібрали кілька найефективніших порад щодо безпеки, які допоможуть захистити ваш месенджер.
- Налаштуйте конфіденційність облікового запису.
Налаштуйте «конфіденційність», щоб контролювати, хто може бачити вашу фотографію профілю і хто може додавати вас до груп;
В розділі «Приватність і безпека» або «Конфіденційність» змініть налаштування, як вказано нижче:
- Помер телефону —> Хто може бачити номер телефону – Ніхто
- Номер телефону —> Хто може знайти за номером – Мої контакти
- Остання активність —>Хто може бачити час моєї останньої активності – Ніхто
- Фотографії профілю —> Хто може бачити фото та відео мого профілю – Мої контакти
- Дзвінки —> Хто може мені телефонувати – Мої контакти (або Ніхто, якщо хочете).
- Дзвінки —> Peer-to-peer – Мої контакти (або Ніхто, якщо ви волієте не повідомляти свою IP-адресу абонентам, що викликають).
- Пересилання повідомлень —> Хто може додавати посилання на мій обліковий запис під час надсилання моїх повідомлень – Мої контакти.
- Налаштуйте захист облікового запису:
- Одним із найефективніших заходів безпеки є використання надійних паролів
- Пароль слід використовувати лише один раз та не використовуватися в іншому місці.
- Намагайтесь часто змінювали паролі.
• Довжина пароля повинна складатися з семи або більше символів. Чим довший пароль, тим він надійніший.
Використовуйте цифри, літери та спеціальні символи. Цс робить пароль складним і його важко зламати.
- Не зберігайте паролі у своїх браузерах. Крім того, не варто дозволяти месенджеру запам’ятовувати ваш пароль.
- Увімкніть Автоблокування Телеграм на 1 хвилину чи 5 хвилин
- Увімкніть двофакторну автентифікацію для свого облікового запису
- Для безпеки IP-адреси використовуйте сервіси VPN.
3. Захистіть себе під час використання мссенжерів
- Діліться конфіденційною (особистою) інформацією лише з тими, кому ви довіряєте. Перевіряйте, чи є людина, з якою ви розмовляєте, тим, за кого вона себе видає, зателефонувавши або передавши голосове повідомлення;.
- Використовуйте «зникаючі повідомлення» або «одноразовий перегляд»
- Ніколи й нікому не давайте коди підтвердження SMS — навіть якщо ви знаеге цих людей.
- Активуйте двофакторну автентифікацію, щоб додатково захистити свій обліковий запис. Це означає, що вхід в месенджер прив’язаний до номеру телефону та/або до електронної пошти, а не тільки до паролю (який, як ви вже знаєте, має бути складнішим, ніж дата народження).
- Двічі перевіряйте точність повідомлень, що пересилаєте;
- Не відкривайте лінки чи файли, які ви отримуєте від людей, яких не знаєте.
- Якщо повідомлення надійшло від знайомих, проте виглядає підозріло, не мас супровідного тексту – не поспішайте відкривати вкладення. Це може бути автоматичне завантаження вірусних програм па ваш телефон або ж акаунт вашого знайомого могли зламати.
- Скаржтеся на будь-які контакти, які здаються шахрайськими або розсилають погрози або інші небезпечні повідомлення.
- Для того, щоб незнайомі користувачі не змогли додавати вас у сторонні чати месенджеру, зайдіть у налаштування конфіденційності застосунку і поставте галочку «Мої контакти» розділі «Хто може додавати вас у групи». У розділі «Особисті дані» с налаштування визначення точного розташування, а також збору даних, які можна вимкнути.
- Перегляньте історію чату та членство в групах. Розглядайте можливість очищення історії чату;
- Не забувайте, що месенджсри мають доступ до ваших галерей фото та
мікрофону, тому якщо ви не використовуєте ці функції постійно, їх краще відключати.
Використовуйте месенджер, який зашифрований і не зберігає дані на своїх серверах.
Бажано, щоб помер телефону для месенджера не збігався з тим, до якою прив’язана ваша банківська картка.
Не покладайтеся на політики конфіденційності месенджерів.
Постулат, який працює в епоху оплайн: «Якщо ви не хочете, щоб щось стало публічним, не пересилайте цю інформацію навіть приватними повідомленнями».
Рекомендуємо дотримуватись основних правил кібергігієни, опублікованих на сайті CERT–UA (https://cert.gov.ua/recommendation/31), зокрема налаштуванням двофакторної аутентифікації на всіх облікових записах.
Під час проведення аудіо- та відеоконфереіщій слід дотримуватись наступних заходів безпеки:
підготувати середовище для роботи та переконатись, що в полі зору вебкамери не має жодних конфіденційних даних;
увімкнути функцію шифрування аудіо- та відеозв’язку; не поширювати посилання на конференції у відкритому доступі та встановити пароль для входу, який необхідно змінювати для кожної нової сесії; контролювати підключення учасників;
під час спільного використання екрану поширювати лише необхідні дані; налаштувати безпечну передачу файлів, для чутливих даних додатково налаштувати шифрування та парольний захист.
При використанні особистих електронних пристроїв для підключення до відкритих каналів зв’язку, рекомендуємо здійснити наступні налаштування: заборонити автоматичне встановлення додатків з невідомих джерел; обмежити доступ додатків до функціоналу пристрою, в якому немає потреби;
відключити функцію автоматичного підключення до незахищених точок доступу.
Корисно: якщо ви хочете повідомній якусь важливу інформацію, наприклад, код від під’їзд}’, то краще запишіть це аудіоповідомленням. Так ви убезпечите себе від того, що інформацію отримають сторонні особи, адже здебільшого, коли зламують чати, шахраї мають доступ до текстових повідомлень.